Duyurular

12
Mar 2021
Askerlik Sevk Tehiri Hakkında

Enstitüye 2020-2021 Bahar yarıyılında yeni kayıt yaptıran öğrencilerimizin askerlik şubelerinden veya e-devlet sisteminden alacakları askerlik durumunu gösteren evraklarını 11 Mart - 30 Nisan 2021 tarihleri arasında Enstitünün web sayfasında bulunan E-LEE Bilgi Yönetim Sistemine giriş yaparak Askerlik-Askerlik sevk tehiri bölümüne yüklemeleri gerekmektedir. Enstitümüze müracaat etmeyen öğrencilerin sevk tehirleri otomatik olarak yapılmamaktadır.

E-LEE Bilgi Yönetim Sistemine girmek için İTÜ webmail kullanıcı adı ve şifresi oluşturulması gerekmektedir.

E-LEE Bilgi Yönetim Sistemi için www.lee.itu.edu.tr web adresinde bulunan Bilgi Yönetim Sistemini giriş yapabilirsiniz.

Askerlik İşlemleri ile ilgili bilgilere http://www.lee.itu.edu.tr/mevcut-ogrenciler/askerlik bağlantısından ulaşabilirsiniz.

Yüksek Lisans öğrencisinin tecili ilgili Askerlik kanununa göre 3 yıl 4 ay, Doktora öğrencisinin tecili 6 yıl yapılmaktadır.

Bilimsel hazırlık ve İngilizce Hazırlık öğrencilerin sevk tehirleri 1 yıl yapılmakta öğrencinin Yabancı Dil Aşamasını ve Bilimsel Hazırlık aşamasından başarılı olunca tekrar Enstitümüze sevk tehiri uzatımında bulunması gerekmektedir.

Not: Askerlik tehir talebinde bulunan öğrencilerin Askerlik tehir işlemlerinin yapılabilmesi için aşağıdaki durumlara dikkat etmeleri gerekmektedir.

  1. Askerlik şubelerinden veya e-devletten alınacak askerlik durum belgesinde erteleme nedeninde "Son yoklamaya tabi” ibaresi varsa bu durumda sevk tehir talebi yapılamamaktadır. Bu durumdaki öğrencilerimiz e-devlet sistemi üzerinden son yoklama işlemini yapmaları gerekmektedir.
  2. Askerlik durum belgesinin erteleme nedeni kısmında “35C” yazan öğrencilerin Askerlik şubelerinde halen Lisans öğrencisi olarak gözükmekte olduğu söz konusudur. Bu durumdaki öğrencilerin mezun olduğu okulların öğrenci işleri daire başkanlıklarına gerekli müracaatı yaparak mezuniyetlerinin sistem üzerinden askerlik şubelerine gönderilmesini sağlamaları gerekmektedir.
  3. Lisansüstüne yeni başlayan öğrencilerin başka herhangi bir Lisansüstünde tehir işlemi olmaması gerekmektedir. Bu durumdaki öğrencilerin de tehir işlemleri yapılamamaktadır.
  4. “Yoklama kaçağı” olan öğrencilerin sevk tehirleri yapılamamaktadır.
  5. Öğrenime başlamadan önce “bakaya” kalan öğrencilerin sev tehirleri yapılamamaktadır. Bu durumdaki öğrenciler kendi Askerlik Şubeleri ile iletişime geçmeleri gerekmektedir.
  6. Sevk tehir talepleri Enstitümüz tarafından sistem üzerinden Milli Savunma Bakanlığı Askerlik Şubelerine iletilmektedir. Sevk tehir talebi yapılan öğrencilerimizin sevk tehir işlemleri yaklaşık 15-20 gün sürmektedir. Enstitümüze sevk tehirleri ile ilgili herhangi bir bildirim yapılmadığından sevk tehir tarihlerinin e-devlet sistemi üzerinden kontrol edilmesi gerekmektedir.
  7. Enstitümüz tarafından sevk tehir talep edilen ve sevk tehiri olan öğrenciler sevk tehirlerinin iptal işlemlerini e- devlet üzerinden kendileri yapmaları gerekmektedir.